DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

29 / 31 / 34

Kategori: The Observer

Jag minns när jag skulle fylla 29 då hade jag redan haft min 30års kris (den brukar komma vid 26-28 års ålder) för några år sedan. Man hade redan reflekterat över att de flesta i sin omgivning har fast jobb, barn och familj och när man går på krogen så tillhör man den äldre skaran som går till baren när dom spelar Dubstep. Två år senare så är man fullfjädrad student bland en massa 19-20 åringar och återigen tillhör man den äldre skaran i gänget. Ens vänner har redan tryckt fram unge nr två, gift sig, skilt sig och renoverat sitt hus.
 
Två år efter det och slutet på sin utbildning. Nu saknar jag verkligen en kontinuerlig stabilitet, en sk. basstation att verka från, någonting att luta sig tillbaka på men ändå känna sig fri att röra sig relativt friktionsfritt. Då tänker ni säkert...vad menar han med det? Jo jag menar bara att jag filosoferar runt min livssituation just nu och känner att jag är redo för nästa "Level" i livet.


Jag är som ett årgångsvin! Blir bara bättre & bättre med åren ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: