DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Fenomen

Kategori: The Observer

Satt på Invito och studerade människorna som förlustade sig ute på dansgolvet, jag kunde inte undgå att notera att medelåldern på detta ställe var 40 plus och fenomenet som utspelade sig inför mina ögon skiljde sig inte på något sätt från andra ställen där medelåldern ligger mellan kissblöjiga tonåringar eller livskrisande tjugosexåringar. För att ge några klassiska exempel har jag kategoriserat olika fenomen man kan se på dansgolvet en lördagsnatt vare sig man är 18 eller 80 år.

  • Väderkvarnen: När man är alldeles för full utan någon som helst styrsel på armar och ben men dansar som om det vore det sista man gör.

  • Kängururaggningen: När man hoppar från en person till en annan efter varje diss man får.

  • Neandertalaren: En som försöker göra sig förstådd med hjälp av endast vokaler högt och ljudligt endast 3cm från örat.

  • Justin Timberlake: Personer som tror att de ”Bring the sexy back” på dansgolvet.

  • Knäar'n: Utgångsposition som en säck potatis, armarna släpandes efter sidan samt med lätt böjda knän guppandes upp och ner likt en slö gummiboll.

Detta är några av många exempel som utspelades live inför mina oskuldsfulla ögon. Känner ni igen detta, eller känner NI igen er i dessa fenomen? Jag dömer ingen, huvudsaken man har roligt, det hade jag i alla fall.

 

 
 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: