DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

SP, NRP, SD, ND - Sverige?

Kategori: Allmänt

Kärt barn har många namn brukar man säga dock vet jag inte om detta är ett så kärt barn, och för en gångs skull ska jag försöka hålla mig allvarlig om något som för mig känns otroligt oroväckande.
 
Extremhögern växer sig starkare runt om i Europa, arbetslösheten blir mer påtaglig och länders ekonomi blir allt sämre och sämre. Detta är inget nytt fenomen, vi känner alla till hur farbror Adde lyckades hjärntvätta ett helt land när han sakta men säkert inledde omvandlingen i Tyskland till en totalitär diktatur 1933. Då liksom nu var det många som inte tog han på allvar och tänkte att det var bara ett missnöjesparti som aldrig kommer tas på allvar.
 
Att inte våga ta debatten och passivt se på är det farligaste man kan göra, att försöka tysta ner något genom att blunda för verkligheten är att samtycka. Verkligheten idag är att SD är Sveriges tredje största parti och växer sig allt starkare.
 
Jag tycker vi behöver påminna oss om vad som faktiskt har hänt så inte historien upprepar sig. Jag tycker vi måste vakna upp ur våra dvala och se vad det är som händer i vårt vackra land. Sverige idag börjar bli allt mer och mer splittrad i våra grundvärderingar vad gäller människosyn, mänskliga rättigheter och medmänsklighet. 
 
Syns man inte, finns man inte, hörs man inte, lyssnar ingen. Just nu hör och ser jag bara extremhögern!
 
En kom-ihåg-lapp som borde finnas i alla hem:
 
  • Det är alltid personen bakom brottet som utför handlingen oavs nationalitet.

  • Det är inte ett kön man förälskar sig i, det är en människa med ett kön.

  • Våld mot kvinnor förekommer i alla kulturer. Varför tror ni ex. Kvinnojouren grundades 1978 i Sthlm?

  • Människor flyr från sitt land, hem & familj för att dom måste, inte för att dom vill.

  • Vad finns kvar om vi utesluter, tar bort och förnekar det mångkulturella utbyte vi berikats med vad gäller kultur, musik, teknik, utbildning & forskning etc. 
                                                                          ALDRIG MER IGEN!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: