DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Smärta

Kategori: Allmänt

I dag är det exakt 33år sedan DU föddes, idag är det 12 år sedan DU gick bort. Än idag kan jag känna smärtan riva i mitt hjärta, tomrummet efter något som alltid har funnits där. Var är DU? 
 
Hon var min lilla syster som försvarade mig när jag hade varit dum, hon var min lilla syster som hjälpte mig när jag hade svårt, hon var min lilla syster som delade vårat ursprung...DU är min lilla syster.

Jag var din storebror som slog folk på käften som varit dum mot dig, jag var din storebror som lärde dig spela fotboll, jag var din storebror som spelade musik tillsammans med dig...JAG är din storebror.
 
Jag önskar jag hade visat hur mycket du betyder för mig, jag önskar jag berättat hur mycket jag älskar dig, jag önskar du var här så jag kunde berätta hur mycket jag saknar dig.
 
...Det är söndag, telefonen ringer, jag hör min far säga med bruten röst att jag kanske inte har någon syster längre. Allt stannar upp, tiden, världen jag lever i, nuet.
 
...Jag möts av tomma ansikten, jag ser min mor skrika av sorg och smärta, min far gråter.
Jag vill slita mig ur min kropp, något går sönder i mig, jag kan inte stå.
 
...Det blåser kallt, jag ser en vit genomskinlig säck ligga tungt i skogsdungen intill vattenbrynet.
Jag lägger mig ner för att skydda dig, värma dig, försent.
 
...Kistan är tung, mina steg är tunga, luften är tung. Jag firar ner dig i det svarta hålet.
Mina fingrar blöder, mina ögon blöder, mitt hjärta blöder, jag kvävs.
 
Varför?
 

Kommentarer

  • e säger:

    <3

    2013-03-18 | 17:37:56

Kommentera inlägget här: