DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Tåget

Kategori: Whine(a)

Att åka tåg har sina fördelar och nackdelar. Fördelen är att man har större rörelsemöjlighet, du kan resa dig upp, gå till toaletten och tillbaka (jag kallar det vardags motion) eller så kan du ta fram din dator och surfa på Sj:s internet, se på film eller bara jonglera.
Nackdelen kan vara att man måste sitta med en illaluktande pensionär som breder ut sig överallt, toaletterna är nedbajsade och internet är så segt att 90-talets modem framstår som en trimmad Porsche.

Min erfarenhet denna gång var inte ett undantag till just ovannämnda, jag lägger även till en ung flicka i 20 års åldern. Hon sitter mitt emot, konstant tuggande på sina naglar, spottar resterna fritt och ogenerat, just nu sitter hon med ett finger i näsan, studerandes, stolt och högfärdig. Varje kvart tar hon fram sin iPhone och knäpper plutbilder på sig själv med sina hundögon. Jag kom på henne smyg ta en bild på mig när jag satt försjunken i mina tankar med ögonlocken hängande och salivsträngen nedför hakan. Objektifieringen lägger sig som en tungdimma över min lekamen, jag känner mig smutsig.

Vi är nu i Hörnefors, tåget börjar fyllas med förväntansfulla studenter, trötta tjänstemän och kvinnor det är måndag på tåget. Fan jag är bajsnödig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: