DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Alkohol & politik, bra eller anus? Del2.

Kategori: Allmänt

Att sitta med människor som är fulla känns jätte jobbigt, dels så skriker dom ut en massa vokaler och glömmer konsonanterna så man hör ändå inte vad de säger, eller så berättar dom poänglösa saker som bara dom (överdrivet) skrattar åt. Men det absolut värsta jag vet är när fulla människor skall börja prata politik, djupa saker och försöka föra en allvarlig konversation när promillehalten ligger strax över 3.5.
 
Lite av en Polsk riksdag fick jag uppleva härom kvällen när Minoritetsliberalen och Jorma rök ihop, det hela slutade med att M-liberalen skriker till Jorma:

-Men dra då till Cuba ditt kommunistsvin! 
 
Varav Jorma replikerar med ett citat av Fidel Castro; "Revolutionen...är en diktatur av de förtryckta mot förtryckarna." och kastar sig över M-Liberalen med ett gällt skri.
 
Slutsats av detta? Skall man diskutera politik i fyllan eller snarare skall man dricka alkohol överhuvudtaget? Nej jag tror på min linje, alkohol och sex är för syndarna och själv lever jag efter en minimalistiskt filosofi där både alkohol och sex är ett onödigt överflöd.
 
Hur slutade det hela då? Jorma firade sin seger över M-Liberalen genom att tvinga i mig en massa shots, jag vaknar upp naken under trappan med jormas strumpa under armen....ångesten är total. M-Liberalen ligger på  protologen och väntar på en akut rektoskopiundersökning då man misstänker att bitar av en purjolök inflamerar ändtarmen. Övriga inblandade önskade att förbli annonyma i detta inlägg.
 
Sjukhusjournalen för M-Liberalen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: