DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Gammal = tråkig?

Kategori: Allmänt

Fy fan, har som tappat stinget på att skriva här på bloggen. Just nu så händer det inget spännande i mitt liv värt att skriva om, mitt liv kretsar just nu kring skola, jobb och träning. Just nu sitter jag på Norrtåget påväg från kärleken eller "Kvinnan" min (som vissa tjejer tydligen skulle gå igång på när man använder det ordvalet om sin tjej). Vad är egentligen ok att säga om sin kärsta? Jag brukar använda "Damen" eller "Tanten". Dock är det sist tydligen inte så populärt att använda. Vad tycker ni är ok att säga om erat hjärtegryn? 
  • Tjejen - för pubisartat?
  • Kärringen - för manschouvinistiskt? 
  • Bruden - för "grabbigt"?
  • Gumman - för nedlåtande?
  • Kvinnan - ? för neandertalande?
Ja namnen är många och svaren därefter, beroende vem man frågar. Nå men nu ska jag pröva säga "kvinnan min" och se om responsen som är utlovade stämmer överrens med verkligheten

.
Gulligt eller bara creepy?

Kommentarer

  • E säger:

    Men älskling, vad hände med "gudinnan"?! ;)

    Svar: Haha jo den ligger inbäddad i ordets betydelse av "Kvinnan min"
    Dressmann Tobbe

    2012-10-22 | 19:00:47

Kommentera inlägget här: