DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Feskarns vadarställe

Kategori: Allmänt

Denna månad har det regnat, regnat och åter regnat. Hör väl hösten till och har sin tjusning trots övervägande återfall till höstdepression. Härom kvällen cyklade jag hem i spöregnet efter en trevlig vistelse bland musiknördar (inklusive mig själv) och tunggung. Mellan Iksu och Origo kommer en kraftig sväng till vänster och jag susar ner i 250 blås...PANG låter det och jag flyger nästan av cykeln, mitt slanglås jag hade i cykelkorgen framför mig är spårlöst borta och jag inser att den måste ha flugigt ur när jag smällde i guppet.

Tur som haver var man utrustad just den kvällen med min nya regnbyxa (99:-) , mina storstövlar (399:-) och min klubbregn jacka (ovärderlig från BSK). Jag såg ut som en blackmaba där jag draggade mitt i en stor, gigantisk vattenpöl, desperat sparkandes i dyn. Efter drygt en halv timma lyckas jag sparka upp slanglåset. 

 

 Den som söker skola finna, Black Mamba power!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: