DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Bitterljuva liv eller bara bitter?

Kategori: Allmänt

Har varit i ett film mode på senaste tiden, mellan alla mina jobb och lektionsplaneringar så har jag unnat lite egen tid för mig själv (kvinnan min befinner ju sig 26,7mil söderut) i min stora säng. Första filmen "Sleeping Beauty, 2011", gav mig ångest och en illamående känsla av uppgivenhet för mänskligheten, den andra filmen "The remains of the day, 1993", fick mig osökt att tänka på någon av Shakespears tragedier ala Romeo and Juliet och mitt liv som emo. 


Nej jag laddar nu för en äkta komedi helt i min smak för att lyfta denna blytunga ridå av hängpungar och misär. En film som jag har skyhöga förväntningar på, en film som kommer kittla endorfinerna tills de storknar, jag välkomnar dig "Ted, 2012" till min sängkammare...
Jag skrattar så jag fiser bara jag tänker på denna efterlängtade film!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: