DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Always look on the brigth side of life

Kategori: Allmänt

Saknaden efter någon man älskar.
Smärtan efter något som varit.
Lyckan över framtiden.

Att livet kan vara komplicerat är ingen större nyhet, att få pusselbitarna landa på rätt plats kan vara trixigt, ibland måste man lägga biten ifrån sig och gå ifrån för att få ett större perspektiv på helheten. Men det gäller att inte tappa fokus. Det gäller att lita på sig själv, på vad magkänslan och hjärtat säger, men framför allt vara sann mot sig själv.
Det finns tre ord jag värdesätter högt och det är Öppen Ärlig & Respektfull

Jag tror att det finns en universalregel som alltid råder, den går inte att komma ifrån och den slår aldrig fel.

"EFTER REGN KOMMER SOL"

Jag är stolt över mig själv att jag vågar mig ut, jag uppskattar mina närmaste vänner och jag har lärt mig att respektera mig själv.

Just nu har regnet börjat att avta och jag börjar se solstrålarna titta fram, jag kan fantisera och drömma om en framtid med någon jag älskar. Jag väljer att inte se i backspegeln utan i framrutan. Sikten är både större och ljusare där.
 
Solstrålar som smälter ihop ett krossat hjärta
Solstrålar som får hjärtat att slå i mitt bröst
Solstrålar som fyller mitt tomrum
Solen är DU och jag älskar dig
 
 
 

Kommentarer

  • Carolina säger:

    Sv: Tack Tobbe! Känns skönt att vara hemma i Svedala igen!

    Gillar dina texter där du filosoferar över livet med allt vad det innebär och inte innebär. Du är en klok man.

    Önskar att jag hade haft möjlighet att se er spela! Hojta till vid nästa tillfälle så dyker jag upp! Kram.

    2012-08-15 | 13:44:58
    Bloggadress: http://carpia.blogg.se
  • E säger:

    <3 !!

    2012-08-15 | 18:58:48

Kommentera inlägget här: