DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Arbetsplatsen del.2

Kategori: Allmänt

Jag står som paralyserad. Vad har hen gjort med min dosa när jag varit borta, och varför var den fastkilad under hens bröst? Plötsligt kommer Indianen och Ankan in i rummet, två fruktade personer som går under pseodonymen SovandesBjörnen och Fascisten (för att ingjuta respekt och lydnad hos eleverna).

- Jaha! Vad händer här då? Skanderar dem i kör.
- Rättvisa. Svarar Jorma
 
Jag står fortfarande tyst och försöker förstå vad som händer. Jag är ny på jobbet och inser att dessa tre utövar olika former av härskartekniker mot mig för att sätta mig på plats. I deras arbetsrum råder deras regler, i deras arbetsrum avvisar man förnuftresonemang och diskussioner. Jag väljer att vara tyst, plocka upp min dosa och sätta mig ner.

Jorma förklara sedan för sina arbetskamrater vad jag hade gjort utan att ha kallat till massmöte, vad gäller mitt frivilligt efterlämnande av snusdosa fullt exponerad på bordet. Nu vet jag vad som gäller, men jag kommer aldrig böja mig för detta förtryck. Jag ska kämpa till sista snusdosa. Min dosa har rätt till frihet som alla andra, min dosa har rätt att ligga naken på bordet utan att någon skall utnytja den. Nu är det upp till KAMP!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: