DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Horsforth, Leeds, England.

Kategori: Allmänt

Jepp där är jag nu! Hamnade hos en 30 årig ensamstående mamma med två underbara killar på 5 och 6 år. Hon skämmer bort mig med nyttig mat till frukost och middag. Vad som skiljer mest från Sverige är nog allt, vänstertrafiken är helt kaotisk, mat & dryck är snuskigt billigt och människorna är ovanligt trevliga.


Dock är de flesta väldigt anti gay och fast inbitna i deras stereotypa roller, macho mannen och kvinnan vid spisen. Satt på en pub med familjen (barnen var inte med) och drack några starka då jag slänger ut mig på skoj att jag ska försöka få min pojkvän att komma över....dom blir om möjligt ännu vitare i ansiktet och utbrister "WHAT DID YOU JUST SAY?"...jag inser att skämtet inte är på sin plats i denna miljö. Senare drar jag ett till skämt då jag ska ursäkta mig för toa besök och säger "Excuse me, I have to go and powder my nose"...
Det blir nästan knäppt tyst på puben och folk stirrar på mig. Familjen säger att så kan du inte säga för då ringer någon polisen på dig. Tydligen betyder det att man ska gå och dra en lina kokain...ops!

Ok jag lär mig hela tiden. Första veckan har jag överlevt, en vecka kvar!

See Ya!
Hittade ett matställe i Leeds som ironiskt nog var en salladsbar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: