DressmannTobbe

En fd sökare som hittat hem. Skriver sanningar med modifikation.

Ångest

Kategori: Allmänt

Jo så kunde mina huvudrubriker se ut för något år sedan på en annan blogg jag valt att skrota. Ångest, mörker, stormensöga, ja utrycken och rubrikerna är många med ihållande teman, ofta självrelaterade, nej jag ändrar till alltid självrelaterade.

Idag får ni möta en ung och viril man i sina bästa år med ku..(förlåt), huvudet på skaft. Det närmaste ångest jag möter i dag är den berömda tentaångesten eller den pubertala fylleångesten. Insikter och erfarenhet har gjort mig till en levande hobbypsykolog tillika "hjälp till självhjälps" lexikon. Det är som dom visa brukar säger," ju äldre ju bättre".
 
Den primära ångesten idag handlar om lingvistiktentan kommande fredag, och som av en händelse insåg jag att jag hade gjort riktigt uselt av mig på förra tentan och jag måste börja om med allt igen. Så dagen har bestått av tentaplugg, torkat renkött och ångest.
 
Min sekundära ångest är fylleångesten, och som av en händelse känner jag att resultatet av stillasittande och intag av kalorihaltiga drycker fått min kropp att likna ett spink med kagge. Då tänker några säkert, men nej du är inte FET! Kanske inte, men jag är inte bekväm i min kropp just nu, and that is the fact.

Åtgärder för I-lands ångest
  • Plugga  minst 8h om dygnet
  • Ät inte för mycket torkat renkött (gasbildningar som ger illusionen av att vara ännu fetare)
  • Börja träna
  • Drick vatten
  • Sms inte kompisar i fyllan
  • Ha alltid en plan B om ovanstående punkter skiter sig
 Fotat för snart 34år sedan och inte mycket har ändrats ser jag..."Spink med Kagge"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: